dimecres, 2 de gener del 2019

Lectures 2018 (part II)

6. Una habitació amb bona vista de E. M. Forster: és el primer llibre que he llegit d'aquest autor i l'he trobat apasionant. Lucy és jove i innocent i està lligada a uns convencionalismes socials que no li permeten tan sols tenir una opinió pròpia. No és una simple història d'amor sinó que conté també una crítica social. Un autor del que vull llegir més.

7. Jo soc aquell que va matar Franco de Joan-Lluís Lluís: si hi ha alguna cosa de la que em penedeixo, és de no llegir més llibres d'autors catalans. No sé per què, però acabo llegint autors foranis, quan aquí Catalunya hem tingut i tenim autors genials. Un exemple és Joan-Lluís Lluís, de qui no havia llegit res fins al moment. Segons el meu parer , escriu francament bé i aquesta novel·la m'ha agradat molt. Es llegeix molt bé i enganxa, sobretot pels que sentim amor vers el català. El que em sembla trist és que Catalunya, ni en la ficció, pugui esdevenir lliure de l'Estat Espanyol.

8. La gatera de Muriel Villanueva: m'ho he passat molt bé llegint aquesta novel·la. He de dir que qualsevol llibre amb un gat a la portada ja és prou motiu per a llegir-lo. "La Raquel hereda dos pisos simètrics a la ciutat. El fet d'obrir una gatera en el mur que separa els dos habitatges esdevindrà un camí intrigant cap a la seva identitat". "Una història commovedora que barreja realitat i ficció, vida i mort, masculinitat i feminitat', tal i com s'explica a la contraportada del llibre.

9. Paradisos d'aigua d'Alba Sabaté: m'agraden les històries de superació i de persones reals, amb els seus problemes i que, en definitiva, ens hi puguem sentir identificats. La protagonista, després de separar-se de manera traumàtica del marit i de passar cinc anys tancada a casa, torna a obrir-se a la vida. Troba feina en una perruqueria i es fa amiga de la seva cap. El final em va sorprendre i la vaig llegir amb fruïció. Molt recomanable també.

10. Teoria general de l'oblit de José Eduardo Agualusa: aquesta novel·la la vaig llegir perquè n'havia sentit molt a parlar. La Ludo se'n va a viure a Luanda on farà vida de talp durant anys a causa de la seva por al desconegut. Agualusa ens parla de la història d'Angola, dels fets tràgics que van succeïr després d'assolir la independència. L'autor va teixint una teranyina entre diferents personatges. Una novel·la amb capítols curts i amb parts punyents i altres de tendres.

I bé, he llegit altres llibres que també m'han agradat i dels que no he fet ressenya, ja que no he estat gens activa per aquí durant el 2018. Espero estar-ho més el 2019. Bon any per a totes i tots! I sobretot de bones lectures! Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Estic llegint

La veritat sobre el cas Harry Quebert